A loft lakások XIX. századi kényszer szülte megjelenése után az indusztriális stílus, mint szándékolt esztétikai érték az 1970-es években az USA iparvárosaiból indulva vált világszerte népszerű belsőépítészeti irányzattá.
A stílus egyik legjellemzőbb alapanyaga a beton, ami a gyárcsarnokot idéző falakon túl (még inkább: belül) kisebb berendezési tárgyakban is megjelenik.
A beton definíciója szerint nem más, mint „művi úton létrehozott kő”. Összetevői, a kavics, sóder, homok és víz, bőségesen rendelkezésre álló, nem drága, természetes nyersanyagok. Utóbbi tulajdonságai a 2020-as évekre talán még nagyobb hangsúlyt, sőt indokot adhat a beton széles körű alkalmazásának, a műanyagot bizonyos felhasználási területeken ki is váltva. Annál is inkább, mivel előállítása akár kis mennyiségben is gazdaságos, nem igényel költséges beruházást, drága gépeket, megmunkálhatósága pedig számtalan forma, méret, funkció mentén ad tágas teret az elképzeléseknek. Tovább sorolva gyártási előnyeit, előállítása nem termel hulladékot; a megszilárdult betonmaradékok egy következő újraöntésben felhasználhatók, a késztermék gyártási ideje pedig nem vesz hosszabb időt igénybe egy szinterezett, egyedi kialakítású fém eszköz szériagyártásánál.
A betonból készült tárgyak, elemek, eszközök közös tulajdonsága a mechanikus károsodással szembeni nagyfokú ellenállóság.
A beton képezte egyik különleges termékünk alapanyagát is. A képen látható lámpát egy pénzintézet megrendelésére készítettük több száz példányban. A felület kialakításánál többféle texturát is megjelenítettünk a teljesen homogéntől a rusztikus, durvább felületig.
A lámpatest elkészítéséhez CNC maróval öntőformát készítettünk, melynek alapanyaga lehet szilikon, fa, vagy műanyag. A minőségi hatás érdekében a beton lámpatestet esztétikájában illeszkedő szerelvényekkel láttuk el. Az egyszerű foglalathoz vintage stílusú Edison égőt választottunk, a hálózati kábel pedig színben harmonizáló textilborítást kapott, melynek puha megjelenése kiváló kiegészítője a beton szigorúságának.
De miért a cím?
A beton, mint látjuk, számtalan formában és funkcióban helyet talál magának a mindennapi életben, így meggyőződésünk lett, hogy előnyei a belsőépítészeten túl a mi munkánkban, a marketingkommunikáció területén is kiaknázhatók.
Gyártóként időről időre új utakat és innovációkat keresünk a BTL számára, így kísérletet tettünk arra, hogy az indusztriális stílusirányzatot, még konkrétabban magát a betont különféle eszközökben megjelenítsük.
Ötletelésünk nyomán így készült ez az asztali menütartó is, mely tartós horeca kihelyezésként hosszú időre, állandó minőségben biztosítja a brand jelenlétét.
De a funkcionalitáson túl az alapanyag kommunikációs és dizájn elemként is megjelenhet, legyen az egy 3D-s logó a tárgyalóasztal közepén, vagy egy szórakozóhely falán. A különböző öntési, marási és egyéb megmunkálások (fúrás, csiszolás stb.) által az elkészített betonelem remekül ötvözhető más alapanyagokkal, így akár formára mart plexi, vagy szálcsiszolt alumínium lemez integrálásával izgalmas és különleges termékeket eredményez.